یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

روتختي

فروشگاه اينترنتي «ديبامك» از جمله فروشندگاني است كه با نگاهي متفاوت به امر توليد و عرضه انواع كالاهاي دكوراسيون داخلي مثل انواع پرده، كوسن، رانر،روميزي، پاف،سرويس خواب و... راهي نوين را در اين عرصه باز كرده است.

روتختي

۶ بازديد

روتختي ايده‌آل و مشخصات آن

تصور كنيد كه به تازگي وارد يك خانه جديد شده‌ايد. براي اتاق‌خواب خود يك تخت خريداري كرده و همه چيز مهيا و حاضر است. ديوارها رنگ‌شده و فرش‌ها را نيز پهن كرده‌ايد.ميز و صندلي و مبلمان همگي در سر جاي خود قرارگرفته‌اند. حال تنها يك چيز مانده و آن هم تهيه يك روتختي مناسب و ايده آل براي اتاق‌خواب شماست. براي خريد يك روتختي شما بايستي به چند نكته توجه كنيد تا بتوانيد محصولي ايده آل را خريداري كنيد.
رو تختي‌ها از جنس هاي مختلفي چون پارچه، پلي‌استر، پنبه و... ساخته‌شده‌اند. چنانچه به ماده خاصي حساسيت داريد بايد اين را در زمان خريد روتختي حتماً در نظر بگيريد.نكته ديگري كه در زمان خريد روتختي بايد در نظر بگيريد اين است كه سايز تشك و تخت خود را به دقت اندازه‌گيري كنيد و بر اساس متراژ مورد نظر روتختي را سفارش دهيد.امروزه استفاده از روتختي هاي كتان بسيار رايج شده است.ساختار روتختي هاي كتان به اين صورت است كه يك‌درميان با تار هاي فلانل بافته‌شده‌اند و همين امر باعث نرم تر شدن رو تختي مي­شود.انتخاب يك روتختي ايده­آل علاوه بر جنس نرم و لطف بايد زيبايي و چشم‌نوازي خاصي را نيز داشته باشد. روتختي‌هايي از جنس ساتن يا ابريشم بسيار براق و نرم هستند و زيبايي كم نظيري را به تخت و اتاق‌خواب شما مي‌­بخشند.يكي ديگر از خصوصيات يك روتختي ايده آل، هماهنگي و هارموني رنگي است كه با اتاق‌خواب شما پيدا مي­كند. به همين جهت در زمان انتخاب روتختي خود ، علاوه بر نكات ذكرشده در بالا بايد روتختي­اي را انتخاب كنيد كه با دكوراسيون اتاق‌خواب شما هارموني ايجاد كند.

تاثير روتختي بر دكوراسيون اتاق

رو تختي‌ها در حوزه چيدمان و دكوراسيون اتاق نقش زيادي دارند. انتخاب كردن يك روتختي مناسب براي اتاق‌خواب به علت تنوع بسيار زياد طرح‌ها و رنگ‌ها ، كار بسيار دشواري است.پيش از آنكه اقدام به خريد سرويس روتختي كنيد بايستي بدانيد كه چه طرح و رنگي را مد نظر داريد. آيا رنگ سرد مي­خواهيد يا رنگ گرم. آيا طرح مدرن و ساده مي‌خواهيد يا دلتان مي‌خواهد سرويس روتختي‌تان پر طرح و نقش و رنگارنگ باشد؟ نقش روتختي در دكوراسيون داخلي بسيار بالاست. پس لازم است كه در هنگام خريد دقت كافي را داشته باشيد.بايد بدانيد كه تخت شما سنتي است يا ساده. براي مثال تخت خواب‌هايي كه از چوب با تراكم بالا ساخته‌شده و سنگين هستند نياز به يك روتختي مجلل دارند و يا تخت خواب هاي ساده و بدون تزيينات نياز به رنگ هاي ملايم و ساده دارند. همچنين ملحفه‌اي كه از آن به عنوان روتختي استفاده مي‌كنيد بهتر است كه از جنس نرم كتان يا نخ باشد تا براي شما حساسيت ايجاد نكند. به اين موارد مي‌توان چيزهاي ديگري را هم افزود ، پس در نظر داشته باشيد كه انتخاب يك سرويس خواب مناسب براي اينكه با فضاي اتاق شما هماهنگي و هارموني ايجاد كند نياز به توجه به مسائل زيادي را مي‌طلبد.

ابعاد مناسب روتختي

براي پاسخ به اين سؤال بايد گفت كه تشك هاي موجود در بازار داراي سايز استانداردي نيستند و ضخامت آن‌ها بر اساس اينكه تشك خوش‌خواب باشد يا فنري يا طبي باهم فرق دارند.در حقيقت شما پيش از خريداري روتختي بايستي ارتفاع ، طول و ضخامت تشك تخت خوابتان را با دقت اندازه‌گيري كنيد و با توجه به ظاهري كه مي­خواهيد رو تختي‌تان داشته باشد،روتختي خود را انتخاب كنيد. البته چند سايز استاندارد براي رو تختي هاي يك يا دونفره وجود دارد كه در برخي از روتختي‌ها مشترك است.
اندازه استاندارد براي روتختي تك نفره 220 در 160 سانتيمتر است و اندازه استاندارد براي روتختي دو نفره با توجه به مدل روتختي (كويين يا كينگ) به ترتيب 220 در 200 و 240 در 220 مي­باشد.
 
 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.