یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

پرده پذيرايي

فروشگاه اينترنتي «ديبامك» از جمله فروشندگاني است كه با نگاهي متفاوت به امر توليد و عرضه انواع كالاهاي دكوراسيون داخلي مثل انواع پرده، كوسن، رانر،روميزي، پاف،سرويس خواب و... راهي نوين را در اين عرصه باز كرده است.

پرده پذيرايي

۷ بازديد

پرده پذيرايي

پرده پذيرايي يكي از عناصر بسيار مهم در دكوراسيون داخلي منزل ما ايراني‌هاست. انتخاب يك پرده، آن هم پرده عريض براي پنجره پذيرايي به عنوان يكي از بخش­هاي مهم خانه، نقش بسزايي در تغيير دكوراسيون بازي مي­كند.مي­توان گفت كه يكي از ساده‌ترين و به صرفه‌ترين راه‌هاي ايجاد تغييرات در دكوراسيون داخلي منزل تعويض پرده‌ها مي‌باشد.به اين خاطر است كه شما مي­توانيد با هزينه‌اي ناچيز،يك پرده نو خريداري كنيد و پوشش يك سطح بزرگ از اتاقتان را به طور كل تغيير دهيد.اما سؤال اينجاست كه چه نوع پرده‌اي براي نصب در آن ناحيه بهتر است و باعث زيبا تر شدن فضا مي­شود. در اينجا با اشاره به نكات مهمي در انتخاب پرده پذيرايي شما را در انتخاب بهترين پرده پذيرايي راهنمايي مي­كنيم.
زماني كه بخش بالايي پرده به زير سقف و يا قاب پرده مي رود ديگر نيازي به والان نداشته و مي‌توانيد به سادگي آن‌ها را آويزان كنيد.بايد بدانيد كه رنگ پارچه پرده‌اي كه در زمان خريد ديديد الزاما همان رنگي نيست كه در خانه مي‌بينيد.به همين جهت در زمان خريد پرده پذيرايي بايستي حتماً به نور فضاي اتاقتان توجه كنيد. توصيه مي­شود براي خريد پرده در روز اقدام كنيد تا رنگ‌ها به صورت واقعي به چشمتان بيايد.اگر در پذيرايي شما دو پنجره كنار هم هست مي‌توانيد از دو پرده جداگانه استفاده كرده و فضاي مياني آن‌ها را با بوفه، تابلو و هر چيز دكوراتيو ديگري بپوشانيد تا زيباتر به چشم بيايد.اگر پذيرايي شما داري دو پنجره با فاصله در كنار هم مي‌باشد، شما مي­توانيد از يك پرده بزرگ يك تكه براي آن­ها استفاده كنيد. اين باعث مي­شود كه فضاي پذيرايي شما بزرگ تر و با ابهت بيشتري به نظر برسد. البته شما مي­توانيد از يك پرده دو تكه استفاده كنيد تا بتوانيد هر دو پنجره را نيز باز كنيد. و هنگام شستشو نيز زياد به درد سر نمي‌افتيد.عمو ما از آستري براي ممانعت از تابش شديد و مستقيم نور آفتاب و همين طور براي جلوگيري از ديده شدن فضاي داخلي خانه توسط همسايه‌ها استفاده مي­شود، اما بايد به خاطر داشته باشيد كه اگر هيچ يك از اين مشكل‌ها را هم نداشته باشيد بايستي از آستري استفاده كنيد.به اين خاطر كه پس از تاريك شدن هواي بيرون اگر در زير پرده پذيرايي توري يا حرير خود آستري سفيد رنگ نصب نكرده باشيد تيرگي فضاي بيروني پرده شما را از زيبايي مي‌اندازد و آن را سايه‌دار مي­كند.از انداختن نقش هاي متنوع بر روي هم اجتناب كنيد اگر تصميم گرفته‌ايد كه از پرده‌هاي چند لايه استفاده كنيد هر دو پارچه ضخيم و حرير را نقش دار انتخاب نكنيد تا زيبايي ظاهري پرده­هاتان از بين نرود و اصطلاحاً باعث شلوغي نشود.چنانچه قصد داريد از پرده رنگي در محيط پذيرايي خود استفاده كنيد،رنگ پارچه را از رنگ هاي بكار رفته در محيط دكوراسيون پذيرايي خود به عاريه بگيريد.اين نكته را به خاطر داشته باشيد كه مدل و پارچه انتخابي براي پرده پذيرايي بايستي با نقش و سبك كلي دكوراسيون شما هماهنگي و هارموني داشته باشد.حتي اگر پنجره اتاق پذيرايي شما قدي نيست، باعث نمي­شود كه شما پرده‌اي با همان ابعاد بكار ببريد، شما مي‌توانيد براي اين نوع پنجره‌ها نيز از پرده‌هاي بلندِ قدي استفاده كنيد تا فضاي محيط پذيرايي را بازتر و بزرگ‌تر به نظر آورد.

چه نوع پارچه هاي پرده اي در پرده پذيرايي مي توان استفاده كرد؟

پرده‌ پذيرايي كه به مدل مجلل و كلاسيك تقسيم مي­شوند به پرده‌هاي چند لايه نيز مشهورند. در اين نوع پرده‌ها از انواع پارچه در كنار هم استفاده مي­شود كه به ترتيب يك لايه آستر، يك لايه بعدي حرير كه قابليت جمع و باز شدن دارد. لايه‌هاي بعدي از جنس هاي مختلف است معمولاً سنگين‌ترين بخش پرده يا لايه سنگين تر آن از جنس مخمل يا كتان و ابريشم است و لايه ديگري نيز از جنس كتان يا الياف مي‌توان به آن اضافه كرد. در پرده‌هاي مدرن معمولاً از جنس پارچه كتان استفاده مي‌شود كه استحكام و مقاومت زيادي در برابر تابش مستقيم خورشيد دارد. البته استفاده از جنس هاي ديگري مثل دانتل، ساتن يا الياف پلاستيكي نيز بسيار متداول است و همه آن‌ها از پارچه‌هايي شيك، زيبا و درعين‌حال مستحكم هستند.
 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.